Min helg...

Ännu en helg har flutit förbi och det är snart dags att göra sig redo för en ny vecka full av jobb och aktiviteter. Vi är friska och det är full rulle som vanligt. Jag tänker att jag måste vara tacksam över att vi är så friska, det är så lätt att bara klaga över tempot och ta hälsan för givet...

Helgen har varit fin och jag har haft kvalitetstid med både vänner, lillfamiljen och storfamiljen.
Jag var så trött i fredags efter jobbet att jag satt och halvsov i bilen en halvtimme medan jag väntade på Melina och hennes kompis som va på körövning. Mullret från järnvägen till höger om mej och bruset från Huddingevägen på min vänstra sida vaggade mej till ro. Det gäller att skapa tid för återhämtning har jag hört...

Trots trötthet så lämnade jag småfolket hos mormor och morfar och tog pendeln till söder senare på kvällen. Det va tredje gången på en vecka som jag åkte pendeltåg och jag måste erkänna att det kändes helt okej den här gången. De flesta medresenärerna verkade tack och lov någorlunda normalstörda. På Medis mötte jag mina gamla klassisar Annika, Susanne, Annette och Emelie och sen gick vi till Imperiet och åt en supergod och alldeles för stor middag. Buffémat kan ju va riktigt sunkigt men jag jag kan verkligen rekommendera den här fräscha asiatiska varianten med massor av spännande dumplings, sushi och himmelsk god thai. På riktigt åt jag tills jag hade ont i magen. Buffémat passar verkligen inte min personlighetstyp som påminner alldeles för mycket om en labaradors. Att jag trots magvärk sen gick all in på dessertbordet är inget som jag ens tänker nämna... Så trist att Lina va sjuk, hon hade gillat den här maten hon med. Men vi hade en himla kul kväll, och vi skrattade så tårarna rann åt Annika, åt hennes knäpphönor och åt hennes swipe. Härligt gäng dom där brudarna...




Lördagen inleddes med sovmorgon och ett efterföljande träningspass på gymet. Å va jag tycker det är skönt när jag slipper trängas med de där pustande och frustande testosteronosande pojkarna som tar sovmorgon på lördagar. Tungt som tusan för ben och rumpa men minnena av buffén kvällen innan fick mej att fortsätta att kriga på. Hur tungt det än är att stå där och lyfta, så är jag ändå alltid nöjd och stolt över min prestation efteråt. Kämpa kämpa liksom...




När jag kom hem igen mötte jag upp Jocke och småfolket och efter lunch och en dusch gav vi oss ut på familjeutflykt. Vi tog bilen till Segeltorp och sen promenerade vi till Herrängens gård. Jag har hört så mycket gott om caféet men aldrig själv haft möjlighet att ta mej dit. Jag kan bara konstatera att det va ett mysigt litet ställe med massor av gott fikabröd. Självklart va vi tvungna att att ta varsin stor bulle på Kanelbullens dag och sen satt vi ute i trädgården och fikade innan det va dags att promenera tillbaka till bilen igen. Det är en så härlig känsla att promenera runt på gatorna runt Långsjön. Min ungdoms gator med så många minnen, och nu får jag återuppleva dem igen och visa dem för min familj.
På kvällen hade vi en riktigt skön familjekväll med tacos, en stor godisskål och det blev en tidig sänggång för hela trötta familjen...





Idag har jag varit supermorsa hela dagen. Brandis stack till jobbet tidigt och jag började dagen med att följa med Måns till fotbollsträningen. Efter lite dusch och ombyte åkte vi till mormor och morfar och åt lunch och fikade tillsammans med Tomas och Malin. Barnen hade som vanligt massor av överskottsenergi men det va mysigt att ses i alla fall. Malin och småfolket piffade till människor i tidningen med mustascher, läppstift, hattar och glasögon, å morfar hade fullt sjå att rädda Stefan Löfven och hans regering från att bli uppsnoffsade.



Månsan och jag tog en paus och åkte till badhuset. Han hade simskola och jag passade på att bränna bort kladdkakan genom att simma 1 km bröstsim. Grädden bastade vi bort...
Å vad jag önskar att jag kunde crawla ordentligt. Det ser så plättlätt ut när de som kan svischar förbi, själv ligger jag där i bassängen och nöter, nöter och får ont i nacken. Kanske skulle jag köpa mej ett par simglasögon och signa upp mej på en crawlkurs....

Som ni märker har det varit stort fokus på mat och ätande den här helgen. Det är som att inget har kunnat stoppa mej, jag som brukar ha så bra karaktär. Tur att det är måndag imorgon så jag får möjlighet att njuta av mina matlådor igen...

Tack och hej, nu dags att stryka en blus...
👚👚👚👚👚

Kommentera inlägget här :