Soulful daughter...

Igår kväll stod Melina på Dieselverkstadens stora scen tillsammans med Soulful voices-körerna. Det va en härlig upplevelse att få se sitt barn i hennes rätta element, det va 100% fokus i nittio minuter. Jag kan bara jämföra med hur det är när jag ser henne på fotbollsplanen eller i simbassängen, där "tappar hon den" rätt ofta om jag ska vara ärlig, fokusen alltså.
 
De va verkligen superduktiga allihopa, och jag imponeras stort av hur de (ledarna) fått ihop alla låtar så att de harmoniserade med varandra på ett så naturligt sätt. De va en skön mix med bl.a. Frost, Phil Collins, TLC, Colbie Caillat,lite gospel och en helt underbar final med Laleh-låtar.
 
Konsertlokalen va fullsatt till bredden varav Melina hade bjudit in 12 gäster och jag tror faktiskt att hon njöt ordentligt av att få vara den i familjen som fick stå i centrum för en kväll. Visst, hon erkände när vi åkte hem att hon hade haft "fjärilar i magen hela dagen, men att de flög iväg så fort hon sjungit sitt solo". Jag undrar verkligen fortfarande efter snart åtta år vem den ungen brås på...



Kommentera inlägget här :