Tack 2014

Som sig bör så här på årets sista dag ska jag försöka sammanfatta året som gått. 2014 har varit ett härligt år på många sätt, men också ett år med många nya insikter och lärdomar om livet....

Det var i Januari som jag efter tre års studier och 210 högskolepoäng kunde plocka ut min lärarexamen. Det var en fantastisk känsla att trots mycket slit och stundtals många tvivel äntligen vara klar. Denna bragd firades sen på både längden och tvären...
När Februari kom var det dags att börja jobba heltid och försöka hitta någon slags vardag. Det var en salig blandning av vardag och fest och en hel del sjukdomar. 
I början av Mars åkte familjen till Bangtao Beach på Phuket i Thailand och stannade i tre långa, sköna veckor. Det var ett välbehövligt avbrott och gav oss ordentligt med tid att landa och bara få vara med varandra. Den resan blir ett minne för livet. 
I April tog jag beslutet att börja prioritera kropp och hälsa. Jag antog utmaningen att träna och äta bra "mellan påsk och midsommar". Jag fick hjälp av min PT, kämpade på och klarade målet, även om jag stundtals fick betala med både blod, svett och tårar. 
Maj kom våren och vi hade många dagar med fint sommarväder. Känslomässigt är maj en knepig månad. Så många måsten och samtidigt så mycket längtan efter något annat. Jag jobbar på och tränar så mycket jag bara orkar. Samtidigt drömmer jag mej bort, struntar i vardagen och går på en hel del roliga fester och föreställningar.
Juni handlade i stort sett bara om att avsluta alla påbörjade projekt och delta på olika former av sommar- och avslutningsfester. För att bara nämna några så festade vi på jobbet, på fotbollen, på Måns förskola, på Melinas skola och så va det examenscermoni på Södertörn. 
Juli innebar att vi påbörjade en sex veckor lång semester. Vi inledde med brorsan och Malins fina bröllop och avslutade med en skön solresa till Svarta havet. 
I Augusti drog allt igång igen. Det va skolstart, kick off och rutiner igen. Bara hoppa på tåget, tuta och köra igen...
Aldrig har det väl pratats så mycket politik som 2014. I September var det dags för riksdagsval och ingen kommer väl någonsin glömma Sverigedemokraternas framfart och den livliga debatten på sociala medier. Reinfeldt förlorade statsministerposten och Löven försökte bilda regering så gott han kunde. 
Oktober och November regnade det och var grått. Hela tiden, varje dag... Jag skolade in en ny grupp med småknattar på jobbet, fortsatte att kämpa mot demonerna på gymet och fixade och trixade med vardagspusslet här hemma. 
Under December har jag faktist bara haft ett mål, att hålla näsan ovanför vattenytan. Jag tror aldrig att jag har varit så slutkörd tidigare. Jag försökte hålla alldeles för många bollar i luften samtidigt vilket gjorde mej sååå totalt dränerad på energi och lust. Jag jobbar till 16 dagen innan julafton, Melina får öroninflammation och Måns får halsfluss. Som grädde på moset visade det sig sen att Måns även utvecklat beröringsallergin Dermografi. Sista veckan på året blev det fem läkarbesök med barnen... 

Tack för berg- och dalbaneåret 2014
Jag önskar dej ett fantastiskt 2015

Kommentera inlägget här :