En soft helg

Vilken lugn och skön helg vi har haft. Jag och småfolket har varit lite smårisiga, inte sjuka men långt ifrån på topp. Kraxiga, ont i halsen, snoriga och trötta. Vi har vilat och myst tillsammans. Så skönt att inte ha tusen uppbokningar och åtaganden, även om det är roligheter så kan det vara påfrestande ibland...
Vi har varit en sväng ute på landet och ställt blommor på vinterförvaring. Jocke har rensat i garaget och lämnat skräp på tippen, medan jag har gått igenom garderoben och plockat ihop en Ikea-säck med diverse tröjor och toppar åt en vän. Barnen har fått varsin lego-adventskalender och räknar dagarna tills det är dags att börja öppna luckorna. Igår kväll bakade vi pizza tillsammans och kollade på Så mycket bättre. Så bra hon är vår Carola, å så bra tolkningar de andra artisterna gjorde av hennes låtar. En riktig myskväll blev det...


Idag sken till och med solen en stund vilket kändes helt fantastiskt med tanke på att november hittills bara har bjudit på ynka två soltimmar. Måns och jag klädde på oss och tog en tur till visättra friluftsområde. Vi hängde lite i utrgymet och den tog vi en skön promenad i krokarna. Så mysigt att få lite egentid med sonen...



Kvällen har jag och Jocke spenderat i soffan med plattan och kollat ikapp på TV4's Torpederna. Sååå kul måste jag säga, älska Torkel och älska att det är långa avsnitt. Det får bli det sena söndagsnöjet framöver... 😃

Kommentera inlägget här :