Söndagsfotboll och en tand...

Återigen är det söndagkväll och dags att sumera helgen. Visst måste det vara fler söndagar än fredagar i veckan?
Helgen har varit okej, inte mer... Barnen har haft full rulle med kompisar och kusiner och blivit roade både dag och natt, och tur är väl det för Brandis har jobbat och jag har känt mej ur form. Kroppen värker och magen har kajkat ihop. Jag undrar om det kan vara så att magen är lika trött på allt råris som mina smaklökar är... Ha ha ha...

Men helgen har bjudit på underbart väder här i Gränden och småfolket har badat i grannens trädgårdsslang, det verkade svalt och skönt men gränsen går liksom där för mej. Längtar efter sommarbad i sjön på landet...


Någonstans i högen av småpojkar finns min Månsa som hade fotbollsträning på förmiddagen. Han tränar på vistaskolans bollplan och det är så himla skönt att ha nära. Tack för den logistiken, jag tror jag ska köpa mej en lott...


På eftermiddagen va det den här hönans tur att träna. Hon cyklade till Källbrink  tillsammans med en kompis och hennes mamma, och efteråt va hon så nöjd över att ha fixat det. 
Finn ett fel mellan bilden som är tagen före träningen och efterbilden...


Visst är hon kul min lilla Donna! Hon stod i mål idag och tydligen var det väldigt lugnt och då roade hon sig med att dra ut en tand istället. 
Nu har hon lagt tanden i ett glas med vatten och skrivit ett brev till tandfén med tydliga instruktioner. Det går inte att missförstå. Punkt. 





Kommentera inlägget här :