Sköna söndag

Strax efter åtta i morse tassade de in, Brandis och småfolket, med uppdrag att uppvakta modern på mors dag. Jag fick teckningar och pärlplattor, ett fint tal och alla mammors drömpresent, en chinsstång....

Efter frukost bytte Måns om och gick iväg till fotbollsträning uppe på bollplanen. Själv snörade jag på mig joggingskorna och gav mej ut på en springrunda, som hare hade jag Melina på cykel. Solen värmde gott och jag sprang på bättre än förväntat. När vi kom hem igen kämpade jag mej igenom ett cirkelprogram i vardagsrummet. Svetten rann...

Efter dusch och allmän uppfräschning var det kalasdags. Måns åkte till Tullinge för att fira en kompis på lekslottet, och vi andra tre åkte till mamma/svärmor/mormor för att uppvakta henne på födelsedagen och morsdag. Det bjöds på jättegod mat och en Brita-tårta, maräng, grädde och jordgubbar. Den såg sååå god ut, jag drack en kopp kaffe. Den här veckan har bjudit på ett överflöd av godis och fikabröd överallt, men jag är stolt över att kunna tacka nej.

Efter kalasandet åkte vi till Källbrink, dags för fotbollsträning igen, och en stund i solen för föräldrarna. Det snurrar på kan man säga...
Sen hämta lillebror hos en kompis, vidare till vallokalen för att rösta i valet till Europaparlamentet, duscha Lillan och sen laga lite middagsmat.

Här hade det kunnat vara tack för idag och god natt, men inte då... Imorgon har förskolan studiedag och är därmed stängd. Jag skjutsade Måns till mormor och morfar, han ska sova där och hänga med dem imorgon. Det är tur att det finns back-up när schemat är pressat och det är mycket att göra.

Men nu är det i alla fall snart dags för sängen.  Vi zappar mellan VM-finalen i hockey och valvakan på TV'n. Vi får gratulerar ryssarna till VM-guldet och miljöpartiet till framgångarna i EU-valet. 

💕 God natt 💕

Kommentera inlägget här :