I morgon är en annan dag....

Dag tolv av femtionio.... Idag skulle jag träna själv för första gången. Alltså, jag hade planerat ett pass som innebar både konditions- och styrketräning i Källbrink, på egen hand. Dömt att misslyckas, å det är ju därför jag har skaffat mej en PT. Träning på egen hand suger... Jag fick till konditionsdelen, orkade springa längre sträckor än tidigare och intervallerna i backen kändes också lättare. Men sen när jag skulle göra mina styrkeövningar bestämde jag mej för att åka hem, jag lyckades lura mej själv att det skulle bli lättare att göra styrketräningen hemma i vardagsrummet. Jag plockade fram matta och hantlar och satte på TV'n, sen satt jag i skräddarställning på mattan och kollade på reprisen av Let's dance. Visst, jag gjorde nån planka i reklampausen och visst provade jag att göra både utfall och knäböj.... Men nä, Angela skulle aldrig godkänna detta som styrketräning. I nått slags sista träningslureri satte jag på en Yoga-DVD efter en stund, och satt i Lotusställning, blundade och andades. Sen gick jag också duschade...
Dag tolv av femtionio blev en usel träningsdag, jag kan bara konstatera att jag inte fixar att piska mej själv tillräckligt hårt. Latmasken vann och nu laddar jag om för en kväll på stan....

Imorgon är en annan dag, som Christer Björkman skulle ha sagt...

♥️♥️♥️♥️♥️

Kommentera inlägget här :