Välkommen mars

Första mars, ny månad, ny årstid, härliga tider. Jag älskar nytt och chansen att få börja om på ny kula. Med tanke på hur skruttig februari var så kan mars bara bli bättre. Å jag vet att mars 2014 kommer bli nått alldeles särskilt, ett familjeäventyr. Sista veckan har vi vilat oss i form och kurerat oss från influensan som vi med nöd och näppe överlevde. Jag knaprar antibiotika tre gånger per dag (eller om sanningen ska fram, när jag kommer ihåg) och Brandis har varit på vårdcentralen och gjort lungröntgen och tagit hals- och näsprov, allt utan anmärkning. Småfolket, ja de verkar helt oberörda...
 
Annars då...? Jo jag jobbar... heltid... Det går finfint men det är väldigt mycket vardag. Visserligen njuter jag av lediga kvällar och helger, men jag har samtidigt blivit väldigt medveten om hur mycket jag hann göra på mina lediga eftermiddagar som numera är ett minne blott. Nu måste jag göra mina ärenden samtidigt som alla andra. Det innebar att jag va tvungen att åka till centrum idag, löningslördag... Tjohej va kul :-(
Balconette Passion
 
Hipster Passion
 
Jag har just införskaffat mej två stycken bikinisar till resan. Att tvingas stå blek och fet i provrummets obarmhärtiga ljus kan inte jämföras med något annat än tortyr. Jag insåg att det jag såg i spegeln är vad jag kommer visa upp för allmän beskådan om ett par dagar, självklart bannar jag mig själv för att jag bara besökt gymmet två gånger sen nyår. Det är ju inte direkt bästa säsongen att jaga badkläder heller, sortimentet är milt sagt knapert. Jag lyckades i alla fall hitta en modell som satt någorlunda på plats, och slog till med både ett svart och ett randigt exemplar. Å ja, jag är medveten om att ett par tvärrandiga bikinitrosor knappast kommer att få min ladugårdsdörr till bak att se mindre ut...
 
Alltså, bikini fixad... Nu är det bara tusen andra saker som ska hinnas med innan vi drar. Tänk att vi bokade resan i april förra året, och ändå står jag här dagarna innan avresa utan skor och utan hatt. Kniven mot strupen som vanligt...

Kommentera inlägget här :