Festligt...

Jag har precis hämtat hem småfolket som varit hos mormor och morfar ikväll. Tur att det finns uppbackning när både mamman och pappan måste jobba samtidigt... 

Fast det går ingen nöd på någon. Småfolket har fått pannkakor till middag och när jag dök upp blev det semelfika. Jo, men är det fettisdagen så är det. En semla om året brukar det bli, och den intas på självaste semeldagen. Brandis hade varit och köpt semlor till alla innan han ilade iväg till stationen. Synd för honom att han inte hade tid att stanna kvar och fika bara ;-)


Småfolket är vida kända för att aldrig banga en fest, och deras inställning är att det alltid finns något som kan firas.
Igår kväll sa Melina, "Mamma, vi firar allt hos mormor och morfar. Jul, påsk, midsommar och semeldagen..."
Kanske kan det vara så att småfolkets partygener kommer från min sida av familjen. Fast inte mej emot, mer fest åt folket...

🔹🔹🔹🔹🔹🔹

Något som däremot inte är så festligt är att jag påbörjat en ny penicillinkur idag. Bihålorna mår prima men nu har jag tydligen fått urinvägsinfektion. Ni vet kissa 30 ggr/dygn men ändå vara så pass kissnödig så man tror att blåsan ska spricka. Suck! Det blev ett besök på vårdcentralen med ett litet kissprov i handväskan i eftermiddags, och sen ett besök på Apoteket. Det blir att börja semestern med att knapra piller, fast redan efter första dosen känns det faktiskt redan lite bättre....

Måste kissa.... Som Alfons skulle ha sagt 😀

Kommentera inlägget här :