En helt vanlig dag liksom...

Å va vi har det bra...
Det bästa är att vi inte har någon brådska, vi har vi varit här i fyra dagar nu och har arton dagar kvar. Vi utforskar allt i vår egen takt, i lugn och ro med andra ord. Ledordet för den här resan är rekreation och därför är det precis det vi ägnar oss åt.

Vi sover till nio, går upp och äter en lång och långsam frukost i hotellrestaurangen, sen byter vi om till badkläder och smörjer oss med solkräm. Vi öppnar bara grinden från vår terass och hamnar direkt vid poolen. Jag och Brandis ligger på varsin solbädd, jag läser Ove och Brandis lyssnar på Zlatan. Då och då glider vi ner i poolen i tron om att bli lite svalkade, blöta blir vi i alla fall... 🏊Småfolket ser vi knappt röken av på flera timmar, det enda som syns är två snorkelrör som sticker upp ovanför vattenytan.

Sen tar vi siesta ett par timmar. De små spelar Nintendo DS, kollar på TV, målar och leker, vi stora bara chillar... Vi äter lättlunch på vårt rum (som är större än min första lägenhet). Vi har kommit på att  ingen av oss är så där vrålhungrig mitt på dagen så det är perfekt med lite yoghurt, juice och smörgås i värmen. ☀️ ☀️ ☀️

Sen börjar andra halvlek, dvs ännu mer poolhäng. Helt plötsligt är det minidisco i poolen eller så råkar vi hamna mitt i vattenaerobicen, annars är det mest lek, bus och skoj. Kanske simmar vi iväg till poolbaren och hämtar ut en glass också... 🍦


Någon gång vid femtiden är det dags för sista doppet, sen är det dusch, reda ut barret (om man heter Melina) och insmörjande av "after sun lotion" som gäller. Eller så kan man smörja överkroppen med solskyddsfaktor igen efter duschen precis som Brandis gjorde idag, han snålade inte utan blev alldeles vit om armarna och jag skrattade så jag grät 😂😂😂

Sen blir det kvällsaktiviteter. Middag, show och kanske en promenad på stranden. Hittills har jag och Brandis bara ätit thaimat, småfolket äter västerländskt. Men de äter bra och är nöjda och glada. Hotellet bjuder på gratis barnbuffé till alla under 12 år om deras föräldrar äter i restaurangen. Oerhört generöst med flera olika rätter att välja mellan för de små varje dag, frukt grönsaker och bröd... 🍉🍉🍉

La Tasca - vår hotellrestaurang 

Varje kväll är det underhållning mellan 19-22, första timmen är för barnen och sen är det familjeshow. Vi har varit där ett par kvällar och det är oväntat hög kvalité måste jag säga. Igår va det Eurovisionkväll med vinnarbidragen från Eurovision på scen, riktigt bra! 💃 👯 🎩

Bernie & Lolo dyker upp varje dag

Imorgon ska jag se om jag hinner ladda upp lite bilder. Har ju inte kameran med överallt precis, men har tagit några bilder som jag ska visa er i alla fall. Jag har förstått att våren kommit till Sverige, skönt för er. Synd bara att så många av er måste ställa väckarn och gå upp och jobba på morgonen... 😜 Vi hörs! ☀️

Kommentera inlägget här :