En sorgesam dag...

Idag har vi tagit farväl av Vistabergs förskola. Efter drygt sex år var det dags att checka ut för gott. Det är konstigt hur jobbig vetskapen om att man gör något för sista gången kan vara. Som idag när jag körde upp för Humlebacken för allra sista gången och klumpen i halsen började växa. Å när Corsan precis som såååå många gånger förr sladdade in på parkeringen brände tårarna under ögonlocken. För jag visste att det va sista gången....

Jag är så tacksam över den kärlek och omsorg som Måns och Melina fått under sina år på förskolan. De hade aldrig kunnat få det bättre någon annanstans. Varje dag har de möts av engagerade pedagoger med öppna och kärleksfulla famnar, människor som gjort att jag varje dag kunnat känna mej 100% trygg. Nu går vi vidare...

Måns är redo för skolan, även om han är väldigt ledsen över att behöva skiljas från sina vänner och all den trygghet som finns runtomkring honom. Nu öppnas en ny dörr med nya utmaningar och äventyr, och det blir med skräckblandad förtjusning som han tar det steget. 

Även Melina tackade för sig idag och lämnade Kästaskolan idag. Det va inte lika känslosamt, för där va inte banden alls lika hårt knutna. Men likväl va hon nedstämd. För egna pengar hade hon köpt ett halsband, ett "best friends" brythjärta, till kompisen som hon gått med i fem år och som som ska gå kvar i Kästaskolan till hösten. "Mamma, jag tror faktiskt aldrig mer vi kommer ses igen" sa Melina sorgset om kompisen och mitt mammahjärta gick i tusen bitar.
Allt blir säkert bra i längden, men just nu känns det väldigt jobbigt. 


Det är en sorgesam dag idag...
❤️❤️❤️❤️❤️
 

Kommentera inlägget här :