Farväl Södertörn....

Efter en lååååång föreläsning och ett seminarium som gick ut på att förklara uppgiften för den sista hemtentan, var det dags att ta adjö av Södertörns högskola. Tre långa år och massor av minnen tar jag med mej. Det har varit svår litteratur och lätt litteratur, svåra tentor och lätta tentor. Intressanta kurser och tråkiga kurser. En salig blandning av sött och salt med andra ord...

När jag tänker tillbaka är det nog de estetiska lektionerna som gjort störst avtryck, för oj vad vi har skrattat och tramsat. Ibland har det verkligen varit "forskarskolan flum" rakt igenom... Vi har dansat som svett, snor och svalor. Vi har spelat teater och berättat sagor. Vi har skrivit egen musik, rap och poesi. Vi har skapat med massa olika slags material och byggt varsinnegen docka, minns ni David....?

Å terminen när vi läste 30 hp naturvetenskap va också spännande på sitt sätt. Fiska i Brosjön på hösten med vadarbyxor på och känna hur vattnat smiter åt runt om benen. Besök på Naturhistoriska riksmuseet och musikmuseet, bygga en smådjursfälla som Lina fick leta upp i skogen själv sen. Dissikera får och springa trappa upp och trappa ner för att mäta puls och blodtryck....

Jag tar med mej mina minnen och flera nya fina vänner när jag nu lämnar skolan och går vidare i arbetslivet som en tafatt och lite flummig förskollärare.

Jag och min härliga arbetsgrupp avslutade dagen med me middag hos Italienaren. Trots att vi har en tenta kvar att skriva så var vi i stort behov av att fira lite och ta en avslutningsskål tillsammans. Tjejerna som stöttat mej rakt igenom hela utbildningen, vad hade jag gjort utan dom? Brutit ihop antagligen...
Om tre månader ses vi igen, vi har redan bokat en fredagkväll i Stockholm (som Lina säger, gulligt va?) och sen blir det examenscermoni den 12 juni och lite sommarmys hos Annika.
Det blir fint det :-)
Susanne, Annette och Emelie

Annika, Lina och lilla jag

SEX NYBAKADE FÖRSKOLLÄRARE 
❤️❤️❤️❤️❤️❤️




Kommentera inlägget här :