Dubbelgrattis och trippeltårta

Januari och februari är intensiva kalasmånader i vår familj.


En person med lite vett och sans och en gnutta karaktär skulle kanske begränsa sig lite, men jag är inte den typen. 
Idag har vi varit på dubbelkalas och firat Erika och Alva, 50 årskalas skulle man kunna säga, och jag åt av alla TRE tårtor. Fast vi precis fått middag...
Nu ligger jag hemma på soffan med byxorna uppknäppta och jäser. Jag inser att jag måste leva på morötter och selleri om jag inte ska överskrida veckans tillåtna intag. Inte helt plättlätt om jag tittar på veckans agenda...

Å sa jag att det är 37 dagar kvar till bikinisäsongen? Antar att min tårtdiet knappast kommer att få mej i toppform. Hur kommer det sig att en del människor med glädje skuttar till sin träning varje dag, medan en sån som jag bara vill ligga i soffan och mysa. Jag är en lat livsnjutare som älskar god mat och sötsaker. Kanske borde jag bara gilla läget, och inse att jag är dömd att vara en knubbis....

Snart är det dags att krypa i bikinin...


Kommentarer :

#1: Felicia

Här är en till som hellre ligger i soffan och myser än att träna men får ångest ändå när man ser alla statusar jag ska gå och träna och låter jätttttte glad för det haha
Det är jätte skoj att följa din blogg :) du är duktig att skriva

Svar: Tack snälla Felicia, och va kul att du läser!
Yta & djup

skriven
#2: Ingjer

När tog du det här fotot av mig?😳

Svar: Smygfotoar snyggingar när ingen ser 😜
Yta & djup

skriven

Kommentera inlägget här :