Bebisplantering...

Häromdagen när jag hämtade Melina på fritids träffade jag på en gammal kompis som jag inte sett på ett tag. Det visade sig att hon hade en stor och rund mage under jackan, trean va på G så att säga.
På vägen hem frågade Melina:
- Är det för sent för dej mamma?
- För sent för vad? undrade jag
- För sent för att föda fler barn, förklarade hon 
- Näää, det tror jag inte.... svarade jag
- Men ska du föda fler barn då? undrade hon
- Nej, jag vill inte ha fler barn. Jag är nöjd. Jag har redan fött de två finaste barnen man kan få.... förklarade jag
- Men OM du skulle vilja föda fler barn, hur skulle du göra då? undrade hon
- Jo men sånt, förstår du, kan jag inte välja själv. Om man vill ha barn måste jag och pappa vara överens om det, förklarade jag
- Jo men hur....? undrade hon
- Jo men det vet du väl, säger lillebror som hela tiden har gått knäpptyst bredvid. Det är ju pappa som har fröna...
Melina gapar och ser ut som en fågelholk, hjärnan går på högvarv det syns....
- Men mamma, om inte pappa ger dej sitt frö, kommer bebisen då börja växa i hans mage till slut, undrar lillebror
- Nä, bebisar kan bara växa i mammamagar... förklarar jag
- Aha.... svarar Måns nöjt
Melina fortsätter gapa och samtalsämnet ebbar ut....
Vad hände med sagan om storken.....?


Kommentarer :

#1: Ingjer

😊men så mycket bebissnacj det blev nu då! Så otroligt fint det blir när barn funderar och klurar på världsliga ting👶 å du Sarah är så fin som du är och alldeles lagom tjock😉Min fråga till dig, om det där med plantering av frön, kom sig mer av det du själv uttalade om att ni glömt en viktig detalj mm...

skriven

Kommentera inlägget här :