Amerika med Disney Mc Donalds

Jullovet med småfolket fortsätter....
Idag tog vi med dem till Globen och tittade på Disney on ice. Jag minns när jag var där och såg föreställningen sist, med min lillebror och min mamma för typ tjugo år sen. Lillebror ville gå hem efter en stund "det är så oroligt" sa han, mamma och jag förstod inte alls varför han tyckte det, vi upplevde det inte alls oroligt på nått sätt. Efteråt förstod vi att han använde ordet oroligt som ett motsatsord till ordet kul... Lillebror satt alltså där med oss och tittade på en show som han tyckte va tråkig. Så sött, vi glömmer aldrig den repliken :-)

Men idag va det ingen som ville åka hem. Det va två timmar fullt ös. Musse Pigg och hans vänner, Ariel, Blixten mc Queen och bilarna i Kylarköping, Tingeling, Toystory... Fantastiskt va duktiga alla på isen är. Bäst va Barbie och Ken tycker jag. Å Kens frisyr va "to die for"... Jag bjuder på några asbra bilder tagna med mobilkamera, i motljus på darrig hand ;-)

Blixten och hans vänner

Tingeling

Ariel

Toy Story

Barbie & Ken

För att leva ut det för dagen valda Amerikatemat ordentligt så avslutade vi dagen med middag på Mc Donalds.

Kommentera inlägget här :