Skärtorsdag i Gränden


Den här söta påskkärringen lämnade jag på fritids imorse. Det är skärtorsdag men både Brandis och jag jobbar heldag, så barnen har varit på förskolan och fritids som vanligt. Anställda i Huddinge kommun har förhandlad 12-dag idag, fast det betyder visserligen att vi har öppet som vanligt efter 12 för de som har behov, men det är tydligen inte så många... Själv va jag glad att kunna smita från jobbet redan 15.30 och inte en timme senare som planerat. Men när jag kom till fritids satt Melina där själv med en pedagog. Hur är det möjligt att hon va sista ungen kvar i en skola med 850 elever? Tur för henne att jag inte kon 17 som planerat...

Nu är de små badade och fixade, snart kommer Brandis hem och då ska vi äta lite gott tillsammans. Jag och småfolket är lediga fyra dagar nu. Sååå skönt... Jag kan inte begripa att jag nyligen haft semester, så trött och soltörstig. Funderar på att öppna en ny bok under ledigheten. Undra vilken som blir min påskbok i år? Förra året va det säkerligen någon form av studentlitteratur. Åååå jag kan inte beskriva lyckan jag känner över att inte vara student längre...

Önskar er alla en riktigt härlig påskhelg!


Måns är familjens konstnär....

Kommentera inlägget här :