Påsklov

Brandis och småfolket har varit påsklovslediga idag och gjorde en utflykt till en park i Kristineberg. Det verkar som att de hade haft en jättehärlig dag medan jag va på jobbet. Tydligen har solen skinit idag också, fasthet öringen som jag har märkt av. Jaguar suttit inne och nött på arslet hela dagen, först med en massa pappersjobb på förmiddagen och sen på utbildning på eftermiddagen. Det är ju roligt nästan jämt...






Visstverkar det va en kul park, å visst verkar det som att de har haft det bra...? Ibland blir jag bara så himla avundsjuk när jag inte får vara med, jag kan få känslan av att jag är på helt fel plats. Snart är barnen så stora att de inte vill göra saker ihop, de växer liksom ifrån mej i ett rasande tempo. Jag har inte vant mig vid att jobba heltid heller, att åka hemifrån klockan sju varje morgon och komma hem vid fyra- femtiden. Jag både vill och får gå ner i arbetstid, men jag vill inte förlänga mitt introår.... Livet är inte lätt 😞

Nu har Brandis åkt till jobbet och Måns frågade mej precis:
- Mamma, vad ska vi göra för kul imorgon?
- Du ska upp tidigt och gå till förskolan, svarade jag
- Oj vilket kort påsklov det här va.... Konstaterade han då

Kommentera inlägget här :