Jag är grym...

Brandis har åkt på semester så det är jag och småfolket som sköter hushållet nuförtiden. På väg ut till flygplatsen imorse ringde dock Brandis till mej för att meddela att vår värmepump pajat. Men än så visste han inte, han hade brådis, önskade mej lycka till och hoppades att det inte skulle vara nått allvarligt fel. Oj va kul det kändes att bli stående solo med det lilla problemet...

Nå väl... En god kvinna reder sig själv. Strax efter att jag hämtat upp Lillen på förskolan, hämtat Lillan på skolan, sorterat posten, lagat middag, ätit middag, diskat, stoppat in en tvätt i maskinen och stoppat ungarna i badkaret, strax efter letade jag fram instruktionsboken till värmepumpen... Jag felsökte ett par vändor, återställde och följde noggrant olika instruktioner. Hux flux så slutade den där röda lampan att blinka och ordningen va återställd.

Jag ringde inte grannen, jag ringe inte pappa och jag ringde inte hit någon servicepersonal. Oj oj oj, vart ska detta sluta? Snart står jag väl här och planterar, tvättar fönster och byter bildäck också 😱
Förresten, har jag sagt att jag gick upp själv på vinden häromdagen....?

Kommentarer :

#1: Ibbe Inger JB

Så jäkla stark du är Sarah👍! Grymt🐷sa grisen. Nu vet jag vem jag ska ringa när jag är ensam och allt är kaos, tack👏 Vi ses vid 9

skriven

Kommentera inlägget här :