Att avrunda...

God kväll!
Jag funderar på att avrunda. Visst går blogglusten upp och ner, men samtidigt måste allt ha ett slut. Någon gång måste man ju liksom bestämma sig. 
Jag startade bloggen för drygt fyra år sen, när jag lämnade min trygga bas och bytte jobb. Bloggen blev en livlina till mina gamla kollegor, kära vänner som jag va van att lätta mitt hjärta för varje dag. Med två småttingar i huset kom bloggen även att bli en ventil där jag kunde lufta alla dråpligheter, och svära över barnsjukdomar och vardagsslit. Genom åren har fokus flyttat hit och dit. Ni har fått följa med mig på min högskoleresa men även en del andra resor. Jag har bloggat om vardag och fest, yta och djup. 
Jag vet att det är många vänner och släktingar som läser, men även en hel del andra som bara hoppat på längs vägen.
Många gånger har jag funderat över min transparens och visst håller känslan av att stå naken inför publik mig tillbaka. Jag vill inte blotta min själ hur som helst, och jag kan inte skriva om vad som helst av hänsyn till andra. Det blir mer och mer påtagligt hela tiden. Jag har varit ganska generös med att lämna ut småfolket sen dag ett, och jag har fått väldigt mycket positiv respons just på de inläggen som kretsar kring barnen och deras tokerier. Å det har också varit kul att skriva om... Jag är dålig på det där med fotoalbum, men med bloggen har i alla fall barnen fått fyra år av sina liv ganska väldokumenterade. 
Numera kan de säga själv vad de vill att jag ska lägga på bloggen, "fota det här"  och "skriv så här" liksom. Problemet nu är hur pass mycket man kan lämna ut sina barn som är så pass stora att både de själva och deras kamrater kan läsa. Att läsa om en treåring som sparkar och skriker hysteriskt i en timme för att hen inte får en glass eller en leksak är ju en sak, men är det verkligen ok att skriva om sexåringens utbrott som varar lika länge...? Jag vet inte, å det är väl därför jag tvekar så, å bloggen får ligga i vila ett tag...
Visst älskar jag att skriva, men det kanske börjar bli dags att skriva i ett nytt forum nu. Kanske är det dags att pränta ner romanen istället....

Kommentera inlägget här :