Normkritisk kommunist

Shit alltså, min dag... Jag kan inte förklara med ord, min hjärna är överhettad och hjärtat är fullt av känslor. Hela jag är omtumlad. Så många tankar, så många olika perspektiv...

Nu är jag igång med C-uppsatsen på riktigt. Det känns så bra.
Äntligen får jag vara där mina tankar är, äntligen får jag fokusera på MITT ämne. Nu kan jag grotta ner mej och djupdyka i mina egna reflektioner.... Jippie! Ni skulle bara veta vad jag forskar i ;-)
Idag har jag haft den första handledarträffen tillsammans med min lilla skrivgrupp. Vi är fem stycken pedagoger som ska ge oss in i skrivandet tillsammans, men endå var och en för sig. Alla har vi våra egna ämnen, våra egna texter, våra egna berättelser och våra egna erfarenheter.... Men vi ska feedbacka varandra och hjälpas åt att finna nya infallsvinklar, riktigt spännande.
Jag fick läsa upp min text högt för gruppen och sen diskuterade vi den tillsammans. Jag försöker ta in allt, försöker att förstå, försöker tänka klart. Fem sidor är skrivna, å nu är det bara att låta pennan glöda... Min hjärna alltså...


Efter skolan åkte jag på nästa handledning. Jag sitter med i kommunens handledningsgrupp för "normkritisk pedagogik i förskolan". Spännande att träffa pedagoger från andra förskolor i kommunen och diskutera och jämföra. Dagens tema var MAKT, vad det är och hur man ser/vet att någon har makt. Det är intressant, jag brinner, jag vill så mycket, och stundtals känner jag en stor frustration i det här sammanhanget. Förra tillfället blev jag tillsagd att vara tyst en stund för att se om någon annan ville prata, det ville ingen annan.... Idag sa handledaren till resten av gruppen när jag hade talat och lagt fram en utav mina självklart alldeles fantastiska teorier: "Nu har ni precis hört en kommunist tala..." Jag förstår att jag antagligen är en jobbig typ att ha att göra med. Jag bjuder på det, jag är alltid så foglig annars ;-) Förstår ni förvirringen? Fast jag kanske ska vara glad att det finns forum där jag får föra fram mina åsikter i alla fall.....

Det är väl jag och Sven Wollter då...

Snurrigt inlägg? Snurr snurr är mitt mellannamn idag. Vad ska jag göra med alla mina tankar, å de lär ju inte bli färre så länge jag skriver min essä eller sitter med i den här gruppen.

Snacka om att jag snart ska ligga på en standard i Thailand och dricka en god drink och läsa skvallertidningar.

Kommentera inlägget här :