Ledig... (typ)

Ledig idag, eller nått... Det beror ju förstås helt på vad man lägger för innebörd i ordet "ledig".
Efter att jag (iklädd pyjamas) lämnat Melina på skolan vid halv nio i morse, passade Måns och jag på att slappa lite till. Det gäller liksom att passa på när tillfälle ges....

Vid tio lämnade jag Måns på förskolan och åkte till jobbet. Japp, på min lediga dag :-)
Jag behöver plugga och ibland är det faktiskt ganska skönt att stänga in sig i arbetsrummet på jobbet. Då riskerar hag inte att vare sig fastna framför nått uselt program på TV'n, somna på soffan eller ställa mig i tvättstugan. 
Så nu har jag läst å skrivit, å skrivit å läst. Min tenta som ska in på tisdag är näääästan klar. Om jag får säga det själv så har jag skrivit grymma reflektioner och gjort en mäktig analys, problemet är dock att den har klena referenser. Jag vet, det är jätteviktigt... Jag måste klämma in några litteraturhänvisningar till någonstans. Kämpa kämpa, orka orka.

Nu är klockan strax två. Jag ska ringa till förskolan och fråga Måns om han vill följa med mej till biblioteket. Jag tror han vill, men man vet aldrig, kompisarna är viktiga nowdays...
Har en hel hög med böcker som ligger och väntar på mej där. Massor att läsa inför examensarbetet, det enda positiva är väl att jag har fått välja ut en stor del av litteraturen själv.

Men ha en trevlig fredag. Snart är helgen här å då fortsätter jag att vara  ledig. Kanske bara ska plugga lite och rodda runt med småfolket förstås ;-)



Kommentera inlägget här :