Dåligt samvete...

Okej, jag känner mej inte som världens bästa mamma just nu direkt. Varför...?
Jocke har varit hemma med febrig storasyster idag. För att skapa rutiner i lillebrors liv, med nya kompisar och nya pedagoger, bestämde vi att han skulle gå till förskolan idag. Eller rättare sagt, vi tvingade honom. Han grät och ville vara hemma imorse, och jag bar honom ut till bilen. Gråtandes och utan skor, för de bara sparkade han av sig.
Jättebra... Eller hur... NOT!
Fast Jocke och jag har dividerat och diskuterat och kommit fram till att vi måste sätta mer gränser, att vi måste våga bestämma och ta obekväma beslut. Sagt och gjort!

När Jocke hämtade honom senare satt han i en av pedagogernas knä och va ledsen. Han hade blivit biten i överarmen, och klöst i ansiktet och på halsen av ett annat barn. Sånt händer det vet jag, och jag vill med detta inte lägga någon skuld på förskolan. 
Nä skulden ligger just nu hos mej som släpade dit honom i morse mot hans vilja och "för hans eget bästa". Oj så bra det blev med den saken...

Imorgon ska jag vara hemma med febrig storasyster. Tror ni lillebror vill gå till förskolan? Hur gör man....?



Kommentera inlägget här :