1 oktober

Oj så mycket höst det är nu. Kyla och mörker. Skrapa rutorna på morgonen och glöm för allt i världen inte handskarna och mössan om du vill överleva dagen. Det är väl ingen hemlighet att hösten och vintern inte är mina favoritmånader direkt. Längtar mer än någonsin till Thailand nu...

Och så har vi det här med ekorrhjulet, alla tider som ska passas och alla möten som man ska delta i. Idag har jag suttit på tre långa jobb- och studierelaterade möten. Det kan väl visserligen vara spännande och utvecklande med möten, men någonstans finns det en gräns för vad hjärnan pallar innan det blir kollaps. Därför har jag nu precis skickat iväg Jocke på dagens sista möte, föräldramöte med Melinas fotbollslag. Jag skickade med honom en anteckningsbok och gav honom tydliga instruktioner om att inte vifta med händerna när de börjar prata om att det behövs fler tränare, kassör eller liknande.

Ikväll tänder jag värmeljus och dricker en kopp te så fort småfolket somnat...

Jag lånar Yvonnes fina höstbild....


Kommentera inlägget här :