Snart...

Jag börjar känna mig klar... med exan alltså. Vet ni hur härligt det känns att skriva de orden? Nu menar jag kanske inte att jag är klar som i klar, som att lämna in, utan mera "det är under kontroll..."
Jag ska komplettera ett avsnitt med ytterligare ett perspektiv, skriva klart mitt slutord samt översätta min sammanfattning till engelska. Sen ska det väl petas och korras lite, finliret ni vet, innan jag kan lämna ifrån mej arbetet. Men det ska bli sååå skönt :-)

Idag har vi haft provopponering i skolan och jag överlevde det med. Instruktionerna som vi fick av vår handledare innan va bl.a. "förbered er väl, inget hummande, inget bläddrande bland papper, ta i rejält så ni får blodsmak i munnen". Ja ni förstår min känsla när jag fastnade framför tv'n igår kväll istället för att förbereda mig. Jag måste verkligen ha världshistoriens sämsta karaktär när det kommer till att göra tråkiga saker. Men som sagt, det gick ju geschwint, jag lät käften glappa på som vanligt bara....

Det kanske inte blir så himla läskigt som jag har föreställt mig med den där opponeringen i alla fall. Jag har ju sett mig själv stå på scen i aulan och hålla låda i en timme inför tvåhundra åskådare, riktigt så blir det nog inte har jag förstått nu. Fast jag vill gärna veta vilka ramar som gäller, sån är jag. Jag vill veta när opponeringen ska ske, i vilken lokal, vem jag ska opponera på, vem som är examinator och gärna vilka som ska vara åskådare också. Japp, jag är kontrollfreak.
Håll tummarna för att jag får en intressant text, hur ska jag annars orka läsa och ta den till mig. Är så rädd att jag ska balla ur pga tristess, tappa orken, tålamodet, koncentrationen...

Å min lilla Häxa, hen ska ju också bli manglad av någon
Stackars den lilla någon....
Har jag någonsin berättat vad jag skriver om?
KÖN, GENUS & NORMBEVARANDE PRAKTIKER I FÖRSLOLAN...


❤️❤️❤️ Mina hjärtefrågor förstås ❤️❤️❤️

Kommentera inlägget här :