Om att längta efter ett nytt år....

Jag är väldigt i mycket i ofas nu. Med vad undrar nu, med allt svarar jag då. Jag som älskar planering, tydlighet och struktur känner mej förstås helt borttappad när jag inte riktigt är med på tåget. Jag springer liksom efter men kommer aldrig ikapp....


Jag passar på att gnälla lite ikväll när Brandis är på jobbet, han har nämligen gjort klart för mej att jag får skylla mej själv. Han menar att jag prioriterar fel, det är elakt att säga så tycker jag.


Jag gör mitt bästa för att hinna med så mycket som möjligt, både hemma, på jobbet och i skolan. Det enda som flyter på någorlunda normalt är väl hemmet, å det är jag Brandis evigt tacksam för. När han inte räddar liv och släcker bränder är han nämligen en fena på att sköta markservicen. Han kanske skulle ta det lite lugnt, funderar på om det finns en möjlig risk för en brandman att bli utbränd? Eller är han redo att bekämpa branden inom 90 sekunder...?


Trots regn och rusk, novembermörker och förkylningar har alla pedagoger varit pigga och krya och på jobbet hela veckan (peppar peppar). Det tackar vi för, det underlättar ju mina arbetsuppgifter och gör jobbet så mycket mindre stressigt. Tusen tack.....!
Det har varit jobb och möten om vartannat hela veckan. Samtal och viktiga frågor att ta ställning, hjärnan kokar. Har som tur var hunnit med ett par lunchdejter nere i centrum också. Måste analysera, reflektera och ventilera med kloka oberoende människor. Livet måste ha balans, sött å salt.


Hur som haver så sitter jag här och tänker på mitt examensarbete. Det är ett par veckor sen som jag jobbade med det ordentligt. Jag har verkligen tappat suget, att jobba med samma text i tio veckor är tydligen inte min grej. Hur ska det funka för en blivande författare? 
Borde skicka in en text för granskning idag, helst igår.... Men jag drar ut på det, kanske kan jag försöka krysta fram några sidor senare. Först måste jag se på "hela Sverige bakar". Det är så skönt att va ensam hemma och få göra som man vill, gissar nämligen att Brandis kan ha synpunkter på det där med prioriteringen igen...



Kommentera inlägget här :