Små citroner gula

Sommaren 2006 var jag med Jocke till Övik för första gången. Det var innan barnen fanns och innan jag kände hans familj ordentligt, mitt trygga sällskap den veckan var Kajsa Ingemarssons feelgoodroman "Små citroner gula".
En bok som fastnade...

Egentligen vet jag inte om man ska kolla på filmatiserade böcker man gillar (det är lätt att bli besviken), men ikväll har jag i alla fall gjort det.
Biokväll med flickorna på Heron city. Filmen va mysig (även om jag minns att boken va mycket bättre) och sällskapet va det inget fel på. De tog plats som vanligt, vräkte ut sig i velouren. På min högra sida satt den ena och sms:ade och på min vänstra sida satt den andra och grät. De är som de vart de där två, mina härliga konserverade väninnor...
Tack för en skön kväll ❤

Kommentera inlägget här :