När liten blir stor...

Jag väckte en trött och grinig Melina i morse
Sur för att hon inte fick sova hur länge hon ville
Melina tycker att jag tjatar och bråkar för mycket på henne
 
Jag: När du får egna barn kanske du förstår varför vuxna måste skynda oss lite ibland
Melina: När jag får egna barn kommer de få sova hur länge de vill på morgnarna
Jag: Men hur ska du då hinna i tid till ditt jobb?
Melina: Jag ska inte ha nått jobb när jag blir stor
Jag: Ja ha, vad ska du göra istället då?
Melina: Jag ska bli pensionär på en gång...
 
Jag som alltid har sagt åt henne att hon kan bli precis vad hon vill när hon blir stor...
 

Kommentarer :

#1: Anna

Haha hon är för skön din "unge" , kram till er från "Svärdan"

Svar: Jo men verkligen, hon har sina stunder ;-)
Yta & djup

skriven
#2: Angela

Då får vi hoppas att Max och Melina inte bli kära för pensionär är nämligen hans framtid också. Vem ska försörja dom då? ;)

Svar: Ha ha ha.... Dagens ungar, göra så lite som möjligt tydligen...
Yta & djup

skriven

Kommentera inlägget här :