När faller sista kronbladet...?

Middagen är intagen och undanplockad. Idag bjöds det på ugnsstekt lax, klyftpotatis och romsås här hemma i gränden. Jocke åt jättebra med god aptit, Melina kunde vi till slut truga i en liten portion och Måns smakade inte ens en tugga. Så är det...
Diskmaskinen diskar för fullt, och jag har även kört igång tvättmaskinen. Vad skulle jag göra utan dem...?

Nattningen föll på Jockes lott idag. Nu ligger de alla tre nerbäddade i vår säng och kollar på film på ipad:en. Frågan är om småfolket orkar hålla sig vakna hela filmen, det har varit många tidiga morgnar för dem den här veckan. Detta i kombination med att de båda har haft kompisar med sig hem från förskolan idag (dvs full rulle) gör att de verkar riktigt trötta.

Själv har jag intagit soffläge. Tänt massa ljus och virat in mej i en filt. Undrar om det finns nått att se på tv idag? Antagligen inte...
Kanske måste jag plocka fram min kurslitteratur istället. Antagligen...
Har inte hunnit läsa nått alls idag. Jobbade över lite, och sen hade jag blomsterdejt med Jocke. Vi åkte till Anna och hennes "blomstrande ting" som hade 50% på alla krukväxter och handlade lite. Lustigt nog tajmade vi in Carina som var där samtidigt med sin mamma och Jossan. Å vad jag saknar lilla Segeltorp ibland, där man lyckas ramla in i folk man tycker om.
Fick med mej fem nya fina blommor hem, men det känns tyvärr fortfarande lite glest i fönstrena :-/

Men se den här lilla finingen, en mini-orkidé för mindre än en hundring.
Den är så söt och har inte färre än 35 knoppar. Är inte det fantastiskt?
Hur länge tror ni att den kommer stå i blom? När faller sista kronbladet...?

Kommentarer :

#1: Anna

Visst är det härligt att träffa vänner man tycker om, och speciellt när det inte ens är planerat. Vart springar man lättast på dig? :) Tror oddsen är rätt låga för oss va?! Hoppas ni får en härlig lördag!

skriven

Kommentera inlägget här :