Hembjudna till mamma mu....

Dotterns uppförande går inte att lita på, det hoppar grodor ur munnen på henne hela tiden.
Idag var vi hembjudna till en familj i Stuvsta, en ny bekantskap. Det var första gången som vi var där och det är tveksamt om vi blir hembjudna igen, Melina "råkade" nämligen kalla mamman i huset för kossa. Visserligen omedveten om innebörden som vi vuxna tolkar in, men ändå...
Det blev ett litet mor/dotter-samtal sen då jag gör femtielfte gången förklarade att vi alla har namn för att vi ska använda dem.

Lite senare under dagen "råkade" hon säga något mindre snällt till en kompis som hon va och lekte hos här hemma i gränden. Mamman ringde upp mej och meddelade att hon tillrättavisat Melina. Vi enades om att det krävs en hel by för att fostra ett (mitt) barn. Melina va både upprörd, ledsen och skamsen när hon kom hem, och jag kan lova er att det blev ännu ett mor/dotter-samtal.
Hur som haver blev de vänner igen en timme senare. Jag frågade Melina hur det gick till. "Jo, jag sa förlåt, sen sa vi vänner vänner, sen va vi vänner igen" förklarade hon.
Så enkelt är livet ibland i barnens värld...

Kommentarer :

#1: Erina - Mamma till pseudotvillingarna Wilmer & Wilma

Hihi söta lilla barn...

Svar: Söt men farlig... ;-)
Yta & djup

skriven

Kommentera inlägget här :