Brandmän....

Är det bara jag som tycker att brandmännen börjar få oförtjänt mycket uppmärksamhet? Överallt dyker de upp nuförtiden...
Först var det "112 på liv och död" fem dagar i veckan och sen ville "Folkoteket" på Bolibompa låna en brandman. Förra veckan började en ny programserie på TV3 "Stockholm brinner" samtidigt som brandmännen verkar ha tagit över Gladiatorerna helt den här säsongen. Varje vecka är det en brandman som utmanar. Överallt är de, och de hyllas som aldrig förr. Visst har de ett viktigt jobb och visst gör de fantastiska insatser, men all den här hjältefokuseringen börjar stiga dem åt huvudet verkar det som. Häromdagen hörde jag en brandman på tv som sa "alla ungar gillar oss. Jag vet inte hur det kommer sig, kanske är det nått som kommer med bröstmjölken".
Hmm... Jag undrar vilket produktionsbolag som vill producera en eller fyra fem programserier om mitt superviktiga och spännande yrke? Och jag undrar vilken kanal som köper in programmet och vill sända det på bästa sändningstid?
Jag väntar.... Och under tiden håller jag tillgodo med brandmän, både på tv och i hemmet. Det är inte lätt...


Kommentera inlägget här :