Skolintro

Idag har jag varit med Melina i på introsamtal i skolan. Det va en härligt pigg och förväntansfull unge som studsade hemifrån. 9.30 skulle vi träffa fröken Ulla, 9.25 gick vi hemifrån, 9.26 va vi framme. Har jag sagt att vi bor på skolgården...?

Melina hade förberett sig genom att svara på några frågor som vi fått hemskickade. Jag måste säga att hon verkligen bredde på och framställde sig själv i bästa dager, och hon höll samma linje även under samtalet idag. Hon svarade artigt och korrekt på alla frågor Ulla ställde. Hon förklarade hur bra hon va på att läsa, skriva och på matte och beskrev vilken snäll och hjälpsam kompis hon var.
Jag kunde med andra ord vara mycket stolt över min kompetenta och sociala unge idag. Det ska dock bli lite spännande att se hur Ulla reagerar när hon visar sin lite mer kreativa och busiga sida. Fritidspedagog i klassen är en ung tjej som redan känner min lilla bus-Melina, nämligen dansfröken Mikaela...
Ha ha ha.... Det kommer bli kul det här :-)

Har jag förresten sagt att jag lagt ner det där med överklagandet angående skolplacering. Min energi tog slut och jag orkade inte skicka in några fler yrkanden till förvaltningsrätten, och inte Jocke heller tydligen. Vi får ta ett år i taget nu och börja kriga igen till våren...

Övrigt som vi behöver veta om barnet:

"AT JAG ÄR SNEL"

Kommentera inlägget här :