I mitt huvud....

Jag gissar att det va den här sista tentan som tog död på skrivlusten...
Har ingen som helst lust att formulera mej i skrift. Jag behöver en paus från tangentbordet, så jag låter bli.
Men tankarna är lika många och snurriga som vanligt...

Jag tänker bl.a. på:
• Vädret och det faktum att jag får uppenbara humörsvackor så fort regnet drar in över stan.
• Den härliga sommaren som smyger sig på och att jag ska ha sju veckors semester tillsammans med min lilla familj.
• Hur en sexårings psyke fungerar. Det är bergochdalbana för hela slanten, ibland bebis och ibland tonåring.
• Prioriteringar. Vad är viktigt för mig att hinna med? Vilka människor är viktiga för mej? Å hur ska jag frigöra tid....
• Mitt examensarbete som jag ska skriva i höst. Titt som tätt dyker det upp ord och begrepp som jag känner att jag måste analysera och reflektera kring. Jag har fått en hel del idéer och jag är livrädd att de ska fly ifrån mej, jag måste skaffa mej en anteckningsbok tror jag.
• Min yrkesmässiga framtid... Vad gör jag? Vad vill jag? Vad brinner jag för? Var hör jag hemma? Vari ligger mina drömmar? Besitter jag någon form av spetskompetens? Var är jag om ett år?
• Pengar. Med skatteåterbäringen på kontot känner sig studenten som miljonär. Jag har inte rört dem, för jag vill bevara känslan. Jag drömmer om ett sommarhus på Gotland, en pool och en bil med AC (eller i alla fall elhissar).
• Mat, eller snarare godis. Ser och hör att det är många som håller strikt diet sex dagar i veckan och sen unnar sig en ätardag, funkar det? Sen var det det här med 5:2-dieten som verkar så poppis.... Nej tack!

Ja det va det just nu....

Kommentera inlägget här :