Idag torsdag...

Det är torsdagkväll, imorgon jobbar jag sista dagen innan semestern. Det känns bra, skönt med en lång och efterlängtad Ledighet. Fast att ha varit ledig från studier en månad nu känns obeskrivligt härligt, det är riktig semester det. Jocke och jag "lurade" småfolket idag, serverade blodpudding till dem och tog en sommardrink i solen under tiden. Sen dukade vi upp lite ost, kex och charkisar till oss vuxna när de kollade på sommarlovs-TV. Vuxentid, vardagslyx...
 
 
 
Melina har slutat på förskolan nu, Jocke bestämde att det va sista dagen idag när han hämtade. Han plockade ihop alla saker och sen  tog de adjö av kompisar och pedagoger. Tydligen va det tur att jag inte va med just den stunden "det hade blivit alldeles för känslosamt för dej" menade Jocke. En epok av drygt fem förskoleår är nu över för min lilla flicka. Nya äventyr väntar runt knuten...
 
 
 
Någon som också blivit större är Månsan. Han har fått en ny cykel, och jag ska erkänna att jag inte trodde att han skulle kunna cykla på den, men oj va fel jag hade. Han hoppade upp på sin nya 16 tummare och hojtade iväg som ingenting. Lycklig som bara den...
 
 
Nu är det dags att börja plocka med semesterpackningen, ett nödvändigt ont, då det är alldeles för mycket som ska med. Hittills har jag kört strutsmetoden, och hoppats på att det ska bli lättare att ta tag i det nån annan dag. Det blir det inte kan jag tala om. Men snart sitter jag här med familj och vänner och njuter av en bit god mat. 
Målbild, det häller att ha en klar och tydlig målbild...
 
 

Kommentera inlägget här :