Bildbomb från Dalarna

Vi är hemma i Gränden igen, efter en härlig vecka i Orsa. Vad lustigt det är med hemvägen, den är alltid mycket kortare och går mycket snabbare än ditvägen, vad beror det egentligen på...?
Ungarna skyndade sig ut på gården för att leka med kompisar och brandmannen åkte till stationen. Här hemma står jag nu med fem kubik tvätt och en massa ouppackade kassar och väskor, man vet liksom inte vad man ska börja med.... Fick även på min lott att laga middag, det va en riktig utmaning eftersom kylskåpet ekade tomt, och sen har jag duschat och skrubbat bort campinglivet ur ungarna. Ibland önskar jag att jag också va brandman och fick ligga på luckan i lugn ro ;-)
 
Eftersom Dalarna helt verkar sakna wifi har jag haft svårigheter att ladda upp bilder, därför ska jag bomba er ni med lite blandade bilder från veckan...
 
Kvällsdopp i Orsasjön - pölen där meteoriten slog ner
Att få välta omkull de här galningarna va inte det lättaste på kvällarna
Tre fina dalkullor
Dopbarnet går ett ärevarv
En upphittad väldigt söt apunge
Äventyrsbadare på campingen
Promenad i Fryksås
Vacker utsikt i Fryksås som va helt omöjlig att fånga på bild
Ettåringen provsmakar cupcake, väääldigt gott
Melina är förtrollad av Sagofén
Tomten, Alven, Sagofén och Nissen in action
På Tomteland bor många små figurer överallt
Melina och Måns provsitter tomtens släde på Tomteland
Dålig täckning men vackra telefonkiosker
Dalahästtillverkning i Nusnäs, det finns många olika färger och målningar
Barnen målar egna dalahästar
Om man lyckas komma upp, är frågan bara hur man ska ta sig ner sen...
Med trampbil tar vi oss fram på campingen, visst klär Jocke i handväska och liten solhatt ;-)
Äventyrsgolf - Efter ett par hål hade småfolket fin teknik MEN mamman vann :-)
Jag vågar inte räkna efter hur många glassar vi ätit den här veckan...
Kodiakbjörnen - Världens största björn
Det fanns även lite mindre björnar i björnparken
Härliga tider med härliga ungar
 
 

Kommentera inlägget här :