Trött men glad

Som jag längtat efter just den här stunden.... Det har varit tre sjukt intensiva skoldagar, jag har sovit dåligt och hjärnan har gått på högvarv. Men nu är det klart, efter ett långt och ventilationsseminarium fick jag höra att mitt examensarbete är godkänt. Med andra ord kan ja släppa taget om Häxan nu och en stor ångestklum lämnar mitt sinne. I efterhand kan jag se att det va en häftig grej att få försvara och debattera sin hjärtefråga, men där och då var det de längsta 50 minuterna i mitt liv tror jag.... Tusen och åter tusen tack till alla er som på olika sätt peppat, stöttat och hjälpt mej på den här långa och stundtals snåriga stigen mot målet.
Nu är det bara en tenta kvar att skriva innan jag tagit mej igenom den här utbildningen.
Brandis jobbar å småfolket sover. Jag sitter i soffan och stirrar rakt fram. Orkar inte kolla på tv, orkar inte läsa orkar inte ens gå och lägga mej. Det har varit en låååång dag. Den började redan 4:30 när småfolket vaknade och började knöla. Stressad och nervös som jag va inför ventileringen var det omöjligt att att somna om. Det va liksom bara att kicka igång dagen....


Efter skolan träffade jag Carina i Farsta, firade exan med kaffe och chokladboll och köpte några julklappar. Sen var det direkt hem för att plocka upp barnen och lämna in dem hos mormor och morfar. Hämtade upp Astrid och sen åkte vi till Lotta som bjudit hem alla Höjdare på lite julmys. Glögg, plock, paj, pizza, ost och sallad.... Jättegott! När kaffet och chokladen kom fram tackade jag och Astrid för oss, medan de andra säkert sitter kvar å gaggar och myser hela kvällen och halva natten. Jag körde hem Astrid och sen hämtade jag upp småfolket igen. Nyduschade och pyjamasklädda va det bar att välta omkull dem i deras sängar när vi kom hem. Behöver jag säga att de efter vår krångliga och tidiga morgon somnade efter ca 35 sekunder.... Antagligen skulle jag också somna lika snabbt om jag bara orkade resa mej ur soffan och bädda ner mej i sängen istället för att sitta här och skriva till dej.... Fast det är ju kul om någon orkat läsa allt det här svamlet. Troligen inte. Slut för idag. Punkt.

Kommentera inlägget här :