The show of christmas

Jag måste dementera, vi va INTE på julkonsert igår. Jag köpte biljetter i augusti och har i fyra månader alltså trott att jag köpt biljetter till julkonsert i Globen. Med undantag för ett par förvirrade dagar för några veckor sen när jag trodde att jag kanske hade köpt biljetter till julgalan på Tele 2 arena...


Hur som helst va vi på rätt plats på rätt tid, men det va inte en julsång så långt örat hörde. Coop arrangerade "the show of christmas 2013 - ...magnifik julunderhållning med gräddan av Sveriges artister". Det va alltså jag själv som tolkat detta pga att jag är styrd av normen som säger att julunderhållning är lika med "stilla natt" och "jul, jul strålande jul". Idag vet jag bättre och är så glad att julunderhållning lika gärna kan vara en heldundrande scenshow med Darin, Orup, Eva Dahlgren, Ola Salo och Sarah Dawn Finer. Å likt små sprakande smällkarameller brände de av sina största hits en efter en och Globen kokade. Mycket bra och jag är mer än nöjd. Kvällens bästa va när Darin sjöng "en apa som liknar dej"....


Å så blev jag påmind om att tiderna förändras utan att man kanske inte alltid lägger märke till det. När Eva Dahlgren sjöng "Ängeln i rummet" dämpades belysningen ytterligare och i publikhavet syntes små små sken som följde med i takt med musiken, väldigt fint och stämningsfullt. Sist jag va på konsert var det en tändare som man lös med samtidigt som man fick bita ihop för att inte skrika rakt ut när tummen blev svedd, för det blev den alltid efter ett par minuter. Igår insåg jag att tiden med tändaren på konsert är förbi. Istället satte alla på ficklampan på deras mobiltelefoner, jämt och fint sken och inga onda tummar. Där ser man....


Med eller utan julmusik, vi hade en riktigt kul kväll med massa bra musik och "håll i hatten"-drag :-)
Ibland kan det bra att veta vad man bokar, ibland blir man glatt överraskad. Lite is a Box of chocolate.... ❤️

Kommentera inlägget här :