Kräksjuka och Vattkoppor

Efter att ha suttit inne och slöat i flera dagar fanns det liksom inget annat alternativ än att ta med småfolket ut idag. Tyvärr blev vår lilla kamrat som vi  hade bokat lekdejt med idag kräksjuk, vilket va jättetrist för oss. Det är ju förstås också väldigt tråkigt för den lilla kamraten och kanske ändå jobbigast för den lilla mamman som måste stanna hemma issolera sig i 48 timmar med tvätt och sanering. Bläää..... Det är sannerligen inte en räkmacka att ha barn om det nu va någon som trodde det.
 
Men hur som helst så gav vi oss ut i alla fall. Vi tog en skön promenad, trampade i hundbajs (hur dum i huvudet är man om man inte plockar upp bajset efter sin hund????) och hamnade i en lekpark där vi stannade och lekte. Vi träffade några bekanta som berättade att de egentligen skulle vara på Kanarieöarna men hade fått stanna hemma eftersom döttrarna hade den goda smaken att få vattkoppor lagom till julresan. Jag tycker att de var oförskämt positiva trots omständigheterna, själv vet jag inte vad jag skulle ta mig till om småfolket skulle insjukna innan vår resa. Antagligen skulle jag lämna Brandis hemma med ungarna och ta med mej mina tre bästisar istället ha ha ha... Jag gärna velat gnugga mina barn mot deras prickiga korvar för å så skönt det vore att veta att ungarna haft vattkoppor, men jag höll mej eftersom jag inte va säker på om det kunde uppfattas som någon form av kränkning. Det här paret som jag träffade tipsade mig istället om vattkoppsvaccination, vad tror ni om det? Jag har aldrig hört talas om det förut, men det skulle vara intressant att höra om någon tagit den sprutan....
 
 
 

Kommentera inlägget här :