Grandiosa

För att undvika missförstånd så vill jag börja med att jag älskar jullov och ledighet. Men sen finns det saker som skulle kunna förbättras till nästa år, tex vädret, barnens tålamod och min matfantasi. Å det är just den där matfantasin som jag vill dela med mej av just nu, eller kanske rättare sagt de facto att den är helt obefintlig. En god mor ska servera näringrik och bra kost till sina barn. Frukost, lunch,middag, ett par mellanmål och några frukter varje dag. En bra balans mellan bra kolhydrater, proteiner och vitaminer säger kostcirkeln.

Jag kliar mej i skallen och svettas, för efter en veckas ledighet kan jag inte komma på en enda rätt att bjuda min familj på. Vi har ätit julmat, dvs fisk, korv och köttbullar i mängder, vi har stekt pannkakor och igår gjorde vi egen thaimat.... Jag har varken ork eller lust att laga mat längre, och idétorkan är ett faktum. Jag vinner troligtvis inte supermorsapriset idag (heller) När jag presenterar dagens middag. Grandiosa har bakat pizza till oss ikväll....



Kommentera inlägget här :