Askungen

Så här i juletider ska man ju vara generös
Därför ska jag nu ge er mitt bästa mammaknep

Jag är en superbra mamma, nästan jämt
Men jag erkänner, det finns saker jag tycker är mindre kul
Som t.ex. att pyssla och att leka

Men det finns en lek som funkar
Som både jag och Melina tycker är kul
Vi leker Askungen


Melina är Askungen och jag är den elaka styvmodern
Jag sätter en skurhink i handen på henne
Sen skriker jag och gormar på henne
Städa, plocka, tvätta, skynda skynda
Ibland kommer Askungen och ber om nåd
Eller kanske en liten paus
Då skriker och bråkar styvmodern på henne ännu mer
Den sexåriga Askungen älskar leken
Den trettiofemåriga styvmodern älskar att bli hörd
Win win



Kommentarer :

#1: Anna

Hahaa Underbart, tack för tipset.
Stor Kram & God Jul

Svar: Varsågod Anna! Hoppas ni får en härlig resa och njuuut av sol och värme så håller jag ställningarna här hemma i regnet 😉
Yta & djup

skriven

Kommentera inlägget här :