En helg i april....

Söndagkväll igen.... Är det inte söndagkväll ovanligt ofta? Helgen bara rusar förbi mej och hux flux så sitter jag här och funderar över vad jag har fått gjort de här sista dagarna.
 
Jag har...
- kollat på let´s dance och förundrats över hur duktiga alla medverkande är. Själv håller jag en extra yumme för Markoolio, hoppas att han vinner hela skiten.
- planerat lite för det stora femårskalaset, kolla av önskelistan och skrivit mentala inbjudningar. Vill verkligen ha lite framförhållning den här gången.
- varit på ryggmassage och fått en riktig genomkörare. Massören Pernilla påstod att hon hittade russin i bröstkorgen och hon lärde mej att allt har en fram och en baksida.
- haft middagsgäster och bjudit på lax med romsås och JULÖL. Man blir så glad när middagsgästerna inte är knussliga md drickat.
- bläddrat sjuttiofem gånger i  Maxims cirkusprogram tillsammans med Måns och Melina, och fått föreställningen recensead lika många gånger. De har helt klart upplevt något häftigt som de kommer ta med sig i livet. Tack mormor och morfar.
- druckit kaffe i solen på baksidan, i loungesoffan samtidigt som jag hyttade med näven åt fyra ungar som gungade alldeles för högt på vår kompisgunga på altanen. Inser att alla ungar i gränden har blivit ett år äldre sen förra sommaren.
- läst alldeles för få sidor i den aptråkiga boken Negern på Narcissus. Hoppas att jag ändå kan bidra med något på litteraturseminariet på tisdag.
- sett Tussilago, Maskrosor, Blåsippor, Vitsippor och några andra små gula blommor ute i naturen.
- sett stora högar med snö på Källbrinks IP.
- hängt tvätt utomhus för första gången i år, sol och vind gör susen.
- påbörjade en powerwalk som efter tio steg kom att bli en slow walk runt vistaberg. Jag är pigg men insåg ganska snabbt att jag inte är redo för snabba rörelser än.
- sålt barnkläder på Tradera. Efter en snabbrensning i Månsans garderob fick jag ihop 750:-
- köpt barnkläder på Tradera. "Mamma snälla, lägg ett bud..." säger Måns. Klart jag gör det.
- drömt om nya utemöbler och bollat idéer och planerat med Jocke. Å om man bara postkods-Maggan kunde dyka upp nån dag, eller om den där Triss-prenumerationen kunde ge lite större utdelning nån gång.
- frusit häcken av mej på Källbrink medan Måns va med på fotbollsskola.
- svettats som en gris i badhuset medan Måns va på simmskola.
- mutat ungarna med godis om de lovade att göra sitt bästa på simningen idag. Hur kan jag veta egentligen, jag fick ju inte va med och se, fast godis fick de förstås.
- ätit en jättegod wok med kyckling, nudlar, jordnötter och grönsaker som Jocke svängde ihop lite snabbt. Ica asia is the shit, eller kan det varit vispgrädden?
- bråkat på ungarna för att de klättrat i en nymålad klätterställning. Tror ni att de fick målarfärg på sig? Tror ni att jag tvättade upp kläderna med vanisch på en gång? Tror ni att färgen gick bort?
 
Jocke kraxar som en kråka, småfolket snorar och jag börjar känna av halsen...
Redo för en ny vecka.... :-/

Kommentera inlägget här :