Stanna tiden

Kan någon vara snäll och stanna tiden?
Eller i alla fall bromsa lite...
Jag hinner inte med
Att sitta och stirra in i en bildskärm en hel söndag kan ju verkligen inte vara sunt
Inte är det livskvalité i alla fall
Speciellt inte samtidigt som resten av familjen är ute på äventyr.
Jag tänker på att barnen växer ifrån mej
Att de upplever nya saker utan att jag kan vara vid deras sida och vägleda
Jag tänker att detta är deras barndom som glider ifrån mej.
Varför är vardagen full av så många måsten?
Och så mycket utgifter?
Utan utgifter skulle jag ta tänstledigt från jobbet en tid
Plugga, resa, läsa, njuta och vara mamma och en kärleksfull sambo....
Men det är ju verkligen inte så samhället ser ut idag
Nä, här hemma har vi 300% sysselsättningsgrad på två vuxna
Det låter inte klokt, men är alldeles sant
 
Snälla stoppa tiden en stund
Ge mej bara ett lite brejk
Gärna i solen, i värmen med mina nära och kära
Funderar på att boka en Thailandsresa i februari 2014
En månad kanske om jag har råd
30 grader i februari... he he he....
Måste ha en morot, något att motivera mej med
Något att längta efter
Hoppas bara att familjen står ut med mej tlls dess
Och att inte ungarna växer ifrån mej
 
Känner mej i alla fall ganska klar med kristentan
Att själva tentan sen utlöste en kris hos mej, är en annan femma
 

Kommentera inlägget här :