Söndagskväll

Söndagskväll igen.... Tänk att en helg kan gå så rackarns snabbt. Jag hinner aldrig med allt som jag planerat. Jocke har jobbat, och att sköta barn, hus och hem tar mer tid än man kan tro. Man fixar och trixar, ordnar och donar.
Hur är det möjligt att jag redan i september längtar efter långledigt? Jag älskar verkligen att va ledig. Jag vill bara vara med min familj och mina vänner. Åka på roliga utflykter och göra mysiga saker tillsammans. Och så vill jag vara själv. Ha egen tid, äta vuxenmat, läsa tidningen, se härliga dramakomedier, ta långa promenader....

Ibland undrar jag om det inte skulle kunna passa mej att jobba hemifrån, styra min egen tid. Bara att tänka på att vardagsracet drar igång 5.45 imorgon, får mej att vissna. Gärna mycket i agendan, men på mina villkor.
Ha ha ha... I wish ;-)

Avslutar helgen med lite studentlitteratur. "Tills skulderbladen blivit vingar" av Sofia Rapp Johansson, en mycket tragisk berättelse med självbiografiska inslag. Hua, det finns alldeles för många barn där ute som far illa. Jag undrar hur jag kan hjälpa dem, måste komma på nått bra sätt....

Kommentera inlägget här :