Om att ha många barn

Det är sååå konstigt, men att sköta fyra barn är lättare än att sköta två. "Mina" barn är fyra, fem, sex och åtta år gamla. De leker och har kul ihop. Hjälper och roar varandra. Allt det positiva och roliga förstärks, och det tråkiga skojar nån annan bort och så går vi vidare. Inte ett endaste utbrott. Kan det vara därför en del har så många barn....?

Fast en jobbig sak upptäckte jag. En familj med fyra barn ryms inte i bilen. Och då hade jag ändå Volvon idag. Vi fick hämta barnen i omgångar från skola och förskola...

Åttaåringen gjorde matteläxan, å då ville femåringen göra det också. Bara att ordna... Och hon gör det utan problem, å fina siffror skriver hon också. Sen fick jag order om att rätta och rita stjärnor i kanten.
Imorgon vill hon ha läxa igen, å jag som hatar läxor, fast det är en annan diskussion....

Kommentarer :

#1: ROXANNA - Kamp efter Cancern - Äntligen Mamma

ja faktiskt så är det så :/ när någon dör så föds någon. hemskt men sant hua :/
kram

Svar: Hur som helst så hoppas jag att ni får ett fint avslut....
Yta & djup

skriven

Kommentera inlägget här :