Min bebis

Okej, jag kommer inte få priset "världens bästa mamma" idag heller...
Min dotter är tydligen ingen bebis längre, hur kunde jag missa det...?

Idag ville Astrid ha några goda råd, hon ville veta hur hon skulle få sin 11 månader gamla dotter att somna själv om kvällen. Både hon och jag trodde att hon frågade ett luttrad och erfaren mamma. Jag tipsade väl så gott som jag kunde, försökte verka lite cool och avslappnad, menade att jag inte ens kunde minnas att "somna själv" va nått problem med våra barn, ända tills.....

Det går uppför mej att vi ännu inte har tränat "somna själv". De är alltså 4 och 5 år och vi sitter fortfarande bredvid dem när de somnar varje kväll. Jag skäms, jag ska nog inte ge fler goda råd (i alla fall inte angående nattningen). Fast vi skrattade gott åt allting tillsammans sen...

Flera timmar senare sitter jag där på stolen i deras sovrum och väntar på att småfolket ska somna.
Då säger Melina: "mamma mina fötter får inte plats under täcket längre"
Hur då? undrar jag...
"Jo jag har vuxit och blivit för lång förstår du"
Jo jag förstår. För det där täcket köpte vi när hon va nyfödd och skulle bäddas ner i spjälsängen.
Hur det har gått till har jag ingen aning om, men min bebis är 5,5 år nu...

Kommentarer :

#1: Astrid

Ha ha va gulligt! :) kan bara säga, mitt mamma hjärta gav efter idag. Å det var nog det dummaste jag kunde göra! :/

skriven

Kommentera inlägget här :