Imgemansland

Mitt (eller vårt) hem befinner sig i nått slags ingemansland. Balanserar på gränsen mellan sommar och höst. Utemöblerna är undanplockade och hela baksidan är igenbommad för i år. På framsidan blommar fortfarande pelargonerna och ser ganska fräscha ut, men allt är så blött och trist. Jag känner mej inte riktigt redo för ljung och kål än, men snart så.

Inne har vi börjat boa, plockat fram kuddar, filtar och värmeljus. Jag ska verkligen försöka anstränga mig för att få lite mysighetskänsla i vardagsrummet i höst. Vet inte hur, vet bara att mitt psyke behöver mys. Jag får ta en sak i taget och prova mej fram. Jag ska bl.a. försöka få tag i några tunga härligt höstiga gardiner som vi kan hänga upp.

Idag hämtade vi barnen tidigt och åkte och köpte lite grönt. Känns fräscht med lite nytt syre i huset. Jag har planterat om några gamla blommor också, och inget har jag hunnit plugga. Jag prioriterar som sagt, jag är inte klok....


 

Kommentera inlägget här :