Den kvällen då Rudbusarna valde att stanna hemma....

Det går inte att förneka det längre
Jag är risig
Inte så där så att jag ligger nerbäddad och issolerad
Men jag har "febergräns" och allmänt förkylningstillstånd
Man befinner sig i gränslandet
 
Jag har jobbat hela dagen
Och därefter tillbringat ett par timmar i simhallen
Visserligen på bassängkanten, men i alla fall
 
Väl hemma va det som en ängel uppenbarade sig
En väldigt snäll människa erbjöd mej en stunds vila
Hon ville låna barnen och fredagsmysa med dem
Å Rudbusarna som aldrig bangar en fest, tackade nej
DE TACKADE NEJ
 
De funderade en stund och kände efter
Men kom fram till att de va för trötta
Jag är fortfarande i chock
Här pratar vi om ungarna som aldrig har ro att vara hemma
 
Jocke firar fredagkväll på stan
Jag och småfolket ska dra på oss myskläder och sjunka ner i soffan
Jag har lovat dem glass och "Fångarna på fortet"
De har lovat mej sovmorgon imorgon 
 

Kommentera inlägget här :