Dagens första fest

Imorse när jag lämnade barnen på förskolan, berättade jag för dem att det va jag som skulle hämta idag och att jag skulle bli sen. Tänkte att det va lika bra att säga som det var så att de inte skulle börja undra....
Då säger pedagogen: "hinner du inte till festen då....?"
FESTEN tänker jag och ser antagligen ut som ett frågetecken för pedagogen förtydligar sig "ja barnen ska ju bjuda på soppa gjord av alla grönsaker som de har odlat, och så ska de baka bröd idag"

Jag känner mej som världens sämsta mamma, hur kunde jag missa det?
Det ingick verkligen inte i dagens planering att gå på skördefest. Pga ett möte på jobbet hade jag strukturerat om dagen så att jag skulle hinna allt. Allt utom att vara en god mor och gå på mina barns aktiviteter tydligen.
Under dagen åt det dåliga samvetet nästan upp mej och jag roddade om dagen igen. Jag gick på skördefest, åt underbart god soppa och fick en trevlig stund. NÅGON får jobba häcken av sig imorgon istället..... He he he....

Kommentera inlägget här :