Silver, Guld och Diamanter

I somras köpte jag en lott och hade den stora turen att vinna, minns ni?
Å priset va ett presentkort i en gulfyndbutik
En butik som jag aldrig gåt in i, och än mindre handlar i
Vad jag däremot inte visste då var att jag tre månader senare skulle bli som besatt av just guld
 
Idag sladdade jag in på guldfynd och plockade ut min vinst
Eller plockade ut kanske va fel ord, jag fick komplettera liiite, men inte mycket
Det blev en klocka av guld och blingad med diamanter (typ)
Å blänker så pass att man riskerar att blir bländad
 
 
Efteråt gick jag in och provade den lilla paljettgodingen
Den va fin, och satt som en smäck, men jag avstod pga allt för få festinbjudningar
Håller kanske ögonen öppna när det är dags för rea, och slår till då istället
För att dämpa hela den här guldgrejen bestämde jag mej för en enkel silvertopp
Det tycks ju som att ädelmetaller tycks ju ha stigit mej åt huvudet
Det enda som jag önskar mej nu är ett par skor med gulddetaljer
Sen är det stopp
 
 
Imorgon vabbar Jocke lillfisan som har feber
Förhoppningsvis är hon inte ivägen när han ska tapetsera min klädkammare
Jag köpte tapeterna redan i somras
Jag är turkosa med guldrankor, jag borde ha sett åt vilket håll det bar iväg redan då...
 
Bara en sak till...
Har sålt Melinas gamla Hummelkängor på Tradera, fick 250:- och är rätt nöjd
Pengar in, pengar ut
Tänk om jag bara orkade ta mej för att lägga ut allt som ligger på hög här hemma på auktion
Borde ta mej i kragen snart
Hur mycket tror ni att jag kan få för de här....?
Hörde jag ett bud från någon?
 
 

Kommentera inlägget här :