Missoni

Ingen kan väl ha missat att Lindex har ett samarbete med det italienska modehuset Missoni
Det rullar reklam på Tv och stan är fullproppad med stora reklampelare med bilder på kläder med deras
karaktäristiska zick-zackmönster

Jag är inget stort Missonifan och hade inga som helst tankar på att köa eller på nått sätt delta i hysterin när kollektionen släpptes förra veckan

Dagen efter läste jag att kollektionen va i stort sett utsåld på några timmar.

Min reaktion, ja ha.... och en axelryckning.

Men så hände nått, tänkte att det visst kunde va kul att äga ett Missoniplagg

Eftersom jag är för lat för att gå in i en Lindexbutik loggade jag in på deras shop online, och där var ju allt självklart slutsålt

Min reaktion, ja ha... och en axelryckning.

Det gick några dagar till, sen fick jag en briljant idé

Tradera, där kan man ju fynda allt för en billig peng

Sagt och gjort, med "riktiga" Missonipriser i huvudet tyckte jag att jag gjorde ett riktigt fynd

Det visade sig sen bli världshistoriens sämsta affär, för Missoni för Lindex är inte dyrt alls

Och mitt lilla Traderafynd kostade mej tre gånger så mycket som i butik.

Min reaktion, ja ha... suck, stånk, frust... och en axelryckning (vad ska man göra liksom)

Så igår så gick jag in på Lindex (i ett helt annat ärende) och vad är det då som jag snubblar över på en gång

Jo en stor klädställning och ett bord fullt med Missoniprylar, alla storlekar jag lovar...

Där ligger "mitt lilla fynd" och flinar åt mej, å va jag känner mej blåst.

Jockes reaktion, handla massa Missoni och lägg ut och sälj dyrt på Tradera. Han är inte dum alls...

Att handla Missoni stödjer i alla fall någonting bra
En viss procent av beloppet går till cancerforskning
 
 
 
Trollunge goes Missoni

Kommentera inlägget här :