Golddigger

Idag fick jag nog av den här förbaskade huvudvärken. jag ringde till vårdcentalen och fick tid ett par timmar senare för en undersökning. Och oj, vilken undersökning.... Det var en  väldigt trevlig, proffsig, noggrann och väldigt UNG läkare som tog emot mej. Samtidigt som han rotade runt i min snoriga näsa, mina öron, min hals och knackade runt runt runt i min feja, försökte jag åldersbestämma honom. 27, 28, 29... Kanske en väldigt välbevarad 32-åring. Jag har aldrig känt mej så gammal i hela mitt liv, 34 år plus 40 år extra pga huvudvärk. Jag är alltså 74 år och var väldigt tacksam att jag inte hade underlivsbesvär eller liknande....

Diagnos: Bihåleinflammation och klantskalle. Om man har bihåleinflammation och drämmer en galge me full kraft över snoken, ja då får man ont i skallen...

Ordinerad medicinering: Cortisonspray i 14 dagar och vila (oj hur tänkte han här egentligen, visst berättade jag både att jag hade småbarn och att jag jobbade på förskola?). Det bästa av allt, en vanlig biverkning av sprayen är HUVUDVÄRK! Jag tror jag ger upp....

Självmedicinering: Jag sladdade in på MQ. Där va det Mid Season Sale, fast jag blev självklart förälskad i nått annat. Nått guldigt och glammigt. Ååå vad jag önskar att guldigt blir trendigt i höst/vinter, eller föresten bryr jag mej inte. Jag vill ha skor med guldiga detaljer också. Så coolt!!!!

Diggiloo Diggiley.... :-)

 

 

Kommentarer :

#1: Kajsa

Du har ju värre shoppingtarm än mig! :)

Svar: Är det så Kajsa? Fast jag handlar inte så dyrt....
Yta & djup

skriven

Kommentera inlägget här :